Svar på vanliga frågor
Att städa ett hem eller ett kontor innebär ett stort ansvar och det bygger på ett ömsesidigt förtroende mellan oss och våra kunder. Vi tar detta på stort allvar. Här hoppas vi kunna ge svar på de frågor ni har om vår städning och att anlita oss för att städa ditt hem eller kontor.
Städtjänsten.se informerar
Med anledning av den rådande situationen gällande Coronavirusets (Covid-19) utveckling håller vi på Städtjänsten.se oss uppdaterade och följer dom rekommendationer som återfinns på Folkhälsomyndighetens hemsida.
Vi städar som vanligt
Enligt folkhälsomyndigheten är städning extra viktigt just nu för att förebygga eventuell smittspridning och vi håller därför öppet som vanligt för våra kunder och uppmanar alla som är friska att upprätthålla sina rutiner kring städning.
Med anledning av den rådande situationen har vi nära dialog med alla våra medarbetare för att minimera smittspridningen. Alla våra anställda följer dom rekommendationerna som återfinns på folkhälsomyndighetens hemsida och har fått direktiv att vid minsta tecken på sjukdom (eller kontakt med någon som är smittad) skall personalen stanna hemma från jobbet. Vi har även vidtagit extra försiktighetsåtgärder som att personalen alltid skall använda handskar samt rengöra extra utsatta områden såsom dörrhandtag, spolknapp, handfat etc. Du som kund kan alltså lita på att vi följer dom allmänna rekommendationerna och vi uppmanar dig som kund att göra detsamma.
Inbokade städtillfällen
I dessa tider jobbar många hemifrån, är hemma med friska barn där skolorna är stängda eller av andra skäl. Därför går det naturligtvis bra att vara hemma när vi kommer och städar.
Kundservice
För er kännedom kan det vara bra att veta att vi är flexibla i dessa tider om ni vill byta tid eller ändra dag.
Med anledning av den rådande situationen gällande Coronavirusets (Covid-19) utveckling håller vi på Städtjänsten.se oss uppdaterade och följer dom rekommendationer som återfinns på Folkhälsomyndighetens hemsida.
Vi städar som vanligt
Enligt folkhälsomyndigheten är städning extra viktigt just nu för att förebygga eventuell smittspridning och vi håller därför öppet som vanligt för våra kunder och uppmanar alla som är friska att upprätthålla sina rutiner kring städning.
Med anledning av den rådande situationen har vi nära dialog med alla våra medarbetare för att minimera smittspridningen. Alla våra anställda följer dom rekommendationerna som återfinns på folkhälsomyndighetens hemsida och har fått direktiv att vid minsta tecken på sjukdom (eller kontakt med någon som är smittad) skall personalen stanna hemma från jobbet. Vi har även vidtagit extra försiktighetsåtgärder som att personalen alltid skall använda handskar samt rengöra extra utsatta områden såsom dörrhandtag, spolknapp, handfat etc. Du som kund kan alltså lita på att vi följer dom allmänna rekommendationerna och vi uppmanar dig som kund att göra detsamma.
Inbokade städtillfällen
I dessa tider jobbar många hemifrån, är hemma med friska barn där skolorna är stängda eller av andra skäl. Därför går det naturligtvis bra att vara hemma när vi kommer och städar.
Kundservice
För er kännedom kan det vara bra att veta att vi är flexibla i dessa tider om ni vill byta tid eller ändra dag.
Vilka betalningsalternativ erbjuder vi?
Vi erbjuder flera olika betalningsalternativ, såsom E-postfaktura eller pappersfaktura.
Vi erbjuder flera olika betalningsalternativ, såsom E-postfaktura eller pappersfaktura.
Det viktigaste för oss är att du som kund är nöjd. Därför har vi en generös Nöjd kund-garanti på alla våra tjänster. Om du av någon anledning inte tycker att vi har utfört tjänsten så som vi har kommit överens om så ser vi till att åtgärda det snarast möjligt.
Vi utför hemstädning, storstädning, kontorsstädning, flyttstädning och fönsterputsning i Göteborg, Partille, Mölndal, Härryda. Kungsbacka, Alingsås, Lerum och Kungälv.
Vi är flexibla och anpassar oss efter ert behov och förfrågan. Därför kan ni boka som ni önskar.
Regelbunden hemstädning gäller tillsvidare.
Regelbunden hemstädning gäller tillsvidare.
Efter städningen tar vi fram ett mer konkret förslag med lämpliga tider och dagar när vi ska utföra städningen och planerar in det första städtillfället. Ofta startar vi upp tjänsten inom 1-2 veckor efter hembesöket.
Om du är intresserad av att bli kund hos oss börjar du med att fylla i en intresseanmälan så kontaktar vi dig inom kort.
Veckostädning innebär att vi kommer hem till dig och städar under vardagar mellan klockan 8-17.
Hur ofta, vilka tider och vilken dag bestämmer du, utifrån vad som passar er bäst.
Om städtillfället inträffar en röd dag utom stora helger så städar vi som vanligt.
Hur ofta, vilka tider och vilken dag bestämmer du, utifrån vad som passar er bäst.
Om städtillfället inträffar en röd dag utom stora helger så städar vi som vanligt.
Om du är intresserad av att bli kund hos oss kan du enkelt skicka in dina kontaktuppgifter via ett av formulären på hemsidan så kontaktar vi dig inom 2 timmar.
Om du vill skaffa veckostädning så inleder vi alltid med ett samtal, där vi går igenom era önskemål och berättar lite mer om hur vi arbetar.
Om du vill skaffa veckostädning så inleder vi alltid med ett samtal, där vi går igenom era önskemål och berättar lite mer om hur vi arbetar.
Vi utför våra flyttstädningar enligt Mäklarsamfundets riktlinjer. Detta för att flyttstädningen skall bli godkänd av både hyresvärd och den nyinflyttade.
Vi lämnar alltid garanti på våra flyttstäd.
Vi har stor rutin på flyttstädning och allt som behövs ingår i tjänsten för att städningen skall bli godkänd.
Vi har med allt material och som kund får du alltid ett fast pris på tjänsten.
Vi lämnar alltid garanti på våra flyttstäd.
Vi har stor rutin på flyttstädning och allt som behövs ingår i tjänsten för att städningen skall bli godkänd.
Vi har med allt material och som kund får du alltid ett fast pris på tjänsten.
Vid regelbunden hemstädning kan man boka av fram till 17:00 dagen innan (helgfri vardag), helt kostnadsfritt. Vid avbokningar efter denna tid debiteras halva kostnaden.
Flyttstädning/Storstädning:
Avbokning sker senast 3 dagar innan städningen skall utföras. Vid senare avbokning utgår full kostnad.
Vid avbokning när städaren är på plats debiteras hela priset. Notera att denna kostnad inte är giltig för RUT-avdrag. Dessa regler har vi för att kunna täcka vår personals löner då det är svårt att kunna erbjuda en ny städning med kortare varsel.
Flyttstädning/Storstädning:
Avbokning sker senast 3 dagar innan städningen skall utföras. Vid senare avbokning utgår full kostnad.
Vid avbokning när städaren är på plats debiteras hela priset. Notera att denna kostnad inte är giltig för RUT-avdrag. Dessa regler har vi för att kunna täcka vår personals löner då det är svårt att kunna erbjuda en ny städning med kortare varsel.
För att vi ska kunna utföra bästa möjliga städning är det bra om du har följande utrustning hemma när vi besöker bostaden:
Dammsugare
Mopp och hink
Microfibertrasor
Dammvippa
Rengöringsmedel: toalettrengöring, allrengöringsmedel, golvrengöringsmedel och fönsterputsmedel
Om du har bokat en tilläggstjänst är det bra om du har väl påfyllt av följande extrautrustning hemma:
Glasrengöringsmedel, ugnsrengöringsmedel och separata trasor för detta.
Dammsugare
Mopp och hink
Microfibertrasor
Dammvippa
Rengöringsmedel: toalettrengöring, allrengöringsmedel, golvrengöringsmedel och fönsterputsmedel
Om du har bokat en tilläggstjänst är det bra om du har väl påfyllt av följande extrautrustning hemma:
Glasrengöringsmedel, ugnsrengöringsmedel och separata trasor för detta.
Om du har regelbunden hemstädning har du oftast samma städpersonal i den mån det går, och alltid samma veckodag.
Vid engångsstädningar så kan du be om en speciell städare om du önskar detta.
Vid engångsstädningar så kan du be om en speciell städare om du önskar detta.
De flesta av våra kunder är inte hemma när städningen utförs, men du avgör helt själv hur du vill göra.
Vi har fasta säkerhetsrutiner för att hantera nycklar och larmkoder och tar ditt förtroende på stort allvar. Du behöver därför inte närvara om du inte önskar så.
Vi har fasta säkerhetsrutiner för att hantera nycklar och larmkoder och tar ditt förtroende på stort allvar. Du behöver därför inte närvara om du inte önskar så.
Vi är snabba och anpassar oss alltid utifrån ert behov.
När vi har fått dina kontaktuppgifter från vår hemsida eller via telefon kontaktar vi dig inom 2 timmar.
Vad gäller vår tjänst veckostädning brukar vi starta upp städningen inom 1-2 veckor.
När vi har fått dina kontaktuppgifter från vår hemsida eller via telefon kontaktar vi dig inom 2 timmar.
Vad gäller vår tjänst veckostädning brukar vi starta upp städningen inom 1-2 veckor.
För att boka tjänsten kan du antingen ringa oss, maila oss eller fylla i dina kontaktuppgifter i ett av våra kontaktformulär på hemsidan.
Efter det kontaktar vi dig för att gå igenom vad du önskar skall ingå i storstädningen, varpå vi ger dig ett fast pris på städningen.
Efter det kontaktar vi dig för att gå igenom vad du önskar skall ingå i storstädningen, varpå vi ger dig ett fast pris på städningen.
Har du en rabattkod som du mottagit vid kampanj?
Rabattkoden är giltig och kan ej kombineras med andra erbjudanden.
Hör alltid av dig vid frågor om specifika erbjudanden för mer information.
Rabattkoden är giltig och kan ej kombineras med andra erbjudanden.
Hör alltid av dig vid frågor om specifika erbjudanden för mer information.
Framkörningsavgift* 0 kr upp till 1.5mil.
Avstånd räknas från centrala Göteborg.
*EJ giltigt för RUT
Avstånd räknas från centrala Göteborg.
*EJ giltigt för RUT