Vanliga frågor och svar städtjänster

Städning

Svar på vanliga frågor

Det uppger Städtjänsten.se

Med anledning av den rådande situationen kring utvecklingen av Coronaviruset (Covid-19) håller vi oss på Städtjänsten.se uppdaterade och följer de rekommendationer som finns på Folkhälsomyndighetens hemsida.

Vi städar som vanligt.
Enligt Folkhälsomyndigheten är städningen extra viktig just nu för att förhindra eventuell smittspridning och vi har därför öppet som vanligt för våra kunder och uppmanar alla som är friska att behålla sina städrutiner.

På grund av den rådande situationen har vi en nära dialog med alla våra medarbetare för att minimera smittspridningen. Alla våra anställda följer de rekommendationer som finns på folkhälsomyndighetens hemsida och har fått instruktioner om att personalen vid minsta tecken på sjukdom (eller kontakt med någon som är smittad) ska stanna hemma från jobbet. Vi har även vidtagit extra försiktighetsåtgärder som att kräva att personalen alltid använder handskar och att rengöra extra utsatta områden som dörrhandtag, spolknappar, handfat etc. Du som kund kan därför lita på att vi följer de allmänna rekommendationerna och vi uppmanar dig som en kunden att göra detsamma.

Schemalagda städtider
I dessa tider arbetar många hemifrån, stannar hemma med friska barn där skolor är stängda eller av andra skäl. Därför går det såklart bra att vara hemma när vi kommer och städar.

Kundservice
För din information kan det vara bra att veta att vi är flexibla under dessa tider om du vill ändra tid eller dag.

Vilka betalningsalternativ erbjuder vi?

Vi erbjuder flera olika betalningsalternativ, såsom e-postfaktura eller pappersfaktura.

Det viktigaste för oss är att du som kund är nöjd. Därför har vi en generös nöjd kundgaranti på alla våra tjänster. Om du av någon anledning inte tycker att vi har utfört tjänsten som vi har kommit överens om kommer vi att se till att åtgärda situationen så snart som möjligt.

Vi utför hemstädning, storstädning, kontorsstädning, flyttstädning och fönsterputsning i Göteborg, Partille, Mölndal, Härryda, Kungsbacka, Alingsås, Lerum och Kungälv.

Vi är flexibla och anpassar oss efter dina behov och önskemål. Därför kan du boka som du vill.
Vanlig hemstädning gäller tills vidare.

Efter städningen kommer vi att göra ett mer konkret förslag med lämpliga tider och dagar då vi ska utföra städningen och planera första städpasset. Vi påbörjar ofta tjänsten inom 1-2 veckor efter hembesöket.

Om du är intresserad av att bli vår kund, börja med att fylla i en intresseanmälan så kontaktar vi dig inom kort.

Veckostädning innebär att vi kommer hem till dig och städar på vardagar mellan klockan 8 och 17.

Du bestämmer hur ofta, vilka tider och vilken dag, utifrån vad som passar dig bäst.

Om städtillfället inträffar en röd dag förutom större helger städar vi som vanligt.

Om du är intresserad av att bli vår kund kan du enkelt lämna in dina kontaktuppgifter via något av formulären på hemsidan så kontaktar vi dig inom 2 timmar.

Vill du få veckostädning börjar vi alltid med ett samtal, där vi går igenom dina önskemål och berättar lite mer om hur vi jobbar.

Vi utför våra flyttstädningar enligt Fastighetsmäklarförbundets riktlinjer. Detta för att flyttstädningen ska godkännas av både hyresvärden och den nya hyresgästen.
Vi lämnar alltid garanti på våra flyttstädningar.
Vi har lång erfarenhet av flyttstädning och allt som behövs ingår i tjänsten för att städningen ska bli godkänd.
Vi tillhandahåller allt material och som kund får du alltid ett fast pris på tjänsten.

För vanlig hemstädning kan du avboka fram till 17.00 dagen innan (vardagar exklusive helgdagar), helt kostnadsfritt. Avbokningar efter denna tid debiteras halva kostnaden.

Inflyttsstädning/Storstädning:
Avbokning ska göras senast 3 dagar innan städning ska utföras. Vid senare avbokning debiteras hela kostnaden.

Om du avbokar medan städaren finns på plats debiteras fullt pris. Observera att denna kostnad inte gäller för RUT-avdrag. Vi har dessa regler för att täcka vår personals löner då det är svårt att erbjuda en ny städtjänst med kortare varsel.

För att vi ska kunna utföra bästa möjliga städning är det en god idé om du har följande utrustning hemma när vi besöker ditt hem:
Dammsugare
Mopp och hink
Mikrofiberdukar
Sopskyffel
Rengöringsmedel: toalettrengöring, allrengöring, golvtvätt och fönsterputs
Har du bokat en tilläggstjänst är det bra om du har ett bra lager av följande extrautrustning hemma:

Glasrengöring, ugnsrengöring och separata trasor till detta.

Har du vanlig hemstädning har du oftast samma städpersonal så mycket som möjligt, och alltid samma veckodag.
För engångsstädningar kan du be om en speciell städare om du så önskar.

De flesta av våra kunder är inte hemma när städningen utförs utan du bestämmer helt själv hur du vill göra.
Vi har fasta säkerhetsrutiner för hantering av nycklar och larmkoder och tar ditt förtroende på största allvar. Därför behöver du inte vara närvarande om du inte vill.

Vi är snabba och anpassar oss alltid efter dina behov.
När vi har fått dina kontaktuppgifter från vår hemsida eller via telefon kontaktar vi dig inom 2 timmar.
För vår veckostädning börjar vi vanligtvis städa inom 1-2 veckor.

För att boka tjänsten kan du antingen ringa oss, mejla oss eller fylla i dina kontaktuppgifter i något av våra kontaktformulär på hemsidan.
Därefter kontaktar vi dig för att gå igenom vad du vill ha med i storstädningen, därefter ger vi dig ett fast pris för städningen.

Leveransavgift* 0 kr upp till 1,5 km.
Avståndet är beräknat från centrala Göteborg.

*Gäller INTE för RUT

Om du är intresserad av att bli vår kund kan du enkelt lämna in dina kontaktuppgifter via något av formulären på hemsidan så kontaktar vi dig inom 2 timmar.

Vill du få veckostädning börjar vi alltid med ett samtal, där vi går igenom dina önskemål och berättar lite mer om hur vi jobbar.

Har du någon annan fråga?

Rulla till toppen